گوگل در مراسم IO 2015 رسما از اپلیکیشن Photos رونمایی کرد
اصلی ترین مشخصه سرویس Photos توان بالای آن در دسته بندی و مرتب سازی است. Photos تصاویر شما را آنالیز کرده و آن ها را در گروه های مختلفی دسته بندی می کند. به عنوان مثال گوگل روی استیج کنفرانس I/O نشان داد که Photos چگونه می تواند تمامی تصاویر گرفته شده در ساحل را در یک گروه گرد آورد. این قابلیت تا حد زیادی شبیه به چیزی است که پیش از این در آپدیت ماه گذشته اپلیکیشن فلیکر دیدیم. جای شکی نیست که با همین رویکرد Photos می تواند چهره ها و افراد را نیز تشخیص داده و آن را در یک دسته به نمایش بگذارد.
بستر Photos به گوگل امکان می دهد که مهارت بالای خود در جست و جو را به طور موثر و مفیدی به کار ببند. در کنفرانس I/O دیدیم که چگونه می توان با جست و جوی عبارتی نظیر "بوران در تورنتو" در داخل اپلیکیشن به تصاویر گرفته شده از تورنتو در روزهای برفی دست یافت.
گوگل در Photos تلاش کرده است که به اشتراک گذاری را نیز راحت تر کند. کاربران به کمک Photos می توانند از مجموعه دلخواه تصاویر خود یک گالری تحت وب ساخته و افراد دیگر را به تماشای آن دعوت کنند؛ بدون آن که اجباری به وجود اپلیکیشن Photos روی گوشی هوشمند طرف های مقابل باشد. این ایده را نمی توان چندان بکر و نو دانست. اما به هر حال وجود آن روی Photos مسئله حائز اهمیتی است که دردسر به اشتراک گذاری تصاویر را کاهش می دهد.
انتشار سرویس Photos را می توان نشانه ای از آگاهی گوگل از کمبود اقبال نسبت به گوگل پلاس دانست. سرویس گوگل پلاس در زمینه ذخیره سازی تصاویر همواره نقاط قوت خاص خود را داشت. اما حال گوگل با عرضه Photos قابلیت های کاربردی ذخیره سازی و مدیریت تصاویر را بدون آن که نیاز به عضویت در گوگل پلاس باشد همگانی می کند. شاید بتوان گفت که با معرفی و عرضه سرویس Photos از سوی گوگل در کنفرانس I/O، این کمپانی خود را به یکی از بزرگترین مهره های عرصه ذخیره سازی تصاویر تبدیل کرد.
منبع: TheVerge