همانطوری که پیش تر نیز در دیجیاتو نوشتیم سیناپتیکس، یکی از بزرگترین نام ها در عرصه تولید پد های لمسی، به تازگی از فناوری جدیدی با نام ClearForce پرده برداشته که با تکیه بر آن تولید نمایشگرهای تاچ حساس به میزان فشار میسر می شود.
اکنون برخی منابع از طریق شبکه ی اجتماعی چینی Weibo خبر داده اند که سامسونگ یکی از بزگترین شرکای تجاری کمپانی مورد بحث خواهد بود و فناوری یاد شده را به شکلی وسیع در محصولات آتی اش به کار خواهد گرفت. بقیه درادامه مطلب
تکنولوژی مورد اشاره بی شباهت با آنچه تا پیش از این با عنوان ۳D Touch در آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاس شاهد بوده ایم نیست و تفاوت اصلی اش در این است که فهرستی کامل تر از عملکردها را در اختیار افراد گذاشته و مواردی مانند تغییر یافتن سرعت اسکرول بر حسب مقدار نیروی وارده به صفحه نمایش، آنلاک و بیدار کردن موبایل از طریق میزان فشار دست و گزینه های کنترلی بیشتر در بازی ها را امکان پذیر می سازد.
اگرچه ZTE قبل از همه Axon Mini را رونمایی کرد، اما این هوآوی بود که به صورت رسمی Mate S را با نخستین صفحه نمایش حساس به میزان فشار وارده در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2015 معرفی نمود.
گمانه زنی می شود در موبایل مورد بحث نیز از همین فناوری سیناپتیکس استفاده شده باشد و البته احتمال می رود بزرگترین تولید کننده پدهای لمسی حال حاضر جهان هم اکنون فاز تحقیق و توسعه را با همراهی سایر سازندگان موبایل آغاز کرده تا بتواند هر چه سریعتر امکان به کار گیری راهکاری مشابه فورس تاچ را به شکلی کامل تر در اختیار باقی فعالان بازار تلفن های هوشمند بگذارد.
بدین ترتیب اگر همه چیز مطابق برنامه ریزی پیش برود بعید نیست که در اوایل یا اواسط ۲۰۱۶ شاهد موج جدیدی از محصولات اندرویدی باشیم که همگی از بعدی اصطلاحاً سوم در نمایشگرهای خود بهره ببرند، یا به زبان ساده تر به میزان فشار وارده بر روی شان حساس باشند.
به هر جهت منابع نزدیک به سامسونگ و سینتاپیکس فعلاً می گویند همکاری میان این دو بالا گرفته و لذا با توجه به برنامه ی زمانی موجود دور از ذهن نخواهد بود حاصل این کوشش مشترک در گلکسی اس ۷ نمود پیدا کند.
سامسونگ همواره در تلاش است تا تولیداتش چیزی کمتر از اسمارت فون های اپل نداشته باشند و البته نگاهی در تاریخ نشان می دهد همواره اضافه شدن یک قابلیت از جانب رقیب آمریکایی موجب کوشش بیشتر کره ای ها و افزوده گشتن چندین ویژگی بیشتر به پرچمدارانشان شده؛ اتفاقی که در نهایت همواره به سود مصرف کنندگان است و باید دید این رقابت داغ تازه آغاز شده، می تواند چه پیامدهای خوشایندی دیگری را برایمان رقم بزند.